Forretningsbetingelser

Se vores forretningsbetingelser her

Hvis du er i tvivl om bestilling, betaling, fortrydelsesret, ombytning, reklamation eller persondata, så se nedenfor.
Du er altid garanteret en sikker og tryg handel, når du køber dit hundeudstyr på smartdog.dk.

Bestilling

På Smartdog kan du bestille varer via vores webshop, og det er meget enkelt. Find dit produkt, tryk køb og gennemfør betalingen.
Hvis du har forespørgsler eller spørgsmål, er du altid meget velkommen til at kontakte os på kontakt@smartdog.dk eller tlf. 69 132 132.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
Vi tager forbehold for udsolgte varer, trykfejl og evt. afgiftsændringer.

Information om produkter, ordrer og levering sendes til den e-mail adresse kunden har angivet.
Det er kundens ansvar at sikre, at den indtastede e-mailadresse er korrekt, og at e-mails fra Smartdog ikke sorteres fra som spam.

Købsaftalen
Efter bestilling modtager du en automatisk ordrebekræftelse. Det er ikke en accept af ordren, men er en bekræftelse på, at ordren er modtaget.
Købsaftalen afsluttes derfor først, når du har modtaget en separat e-mail med en bekræftelse på, at afsendelsen af din ordre har fundet sted.

*Når du køber for min. 499,- giver vi dig gratis levering til pakkeshop


Betaling

På Smartdog kan der betales med betalingskort.

Kreditkort

Der kan betales med følgende kort:

  • Dankort
  • VISA/Dankort
  • VISA
  • Mastercard
  • VISA Electron
  • Maestro
  • eDankort
  • American Express
  • JCB

Du kan også betale med Mobilepay.


Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen.
Vi behandler alle returordre indenfor 1-2 hverdage.

*Det er dit ansvar, at varen er i samme stand som da du modtog den.
Dvs. at vi eksempelvis ikke refunderer penge eller ombytter varer, som er beskidte eller fyldt med hundehår.

Emballage og varens stand, når du sender den tilbage 
Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart væsentligt forringer varens salgsværdi.

Eksempler på varer det ikke tages retur:
- Varer der har været brugt eller bærer præg af det
- Foder og godbidder af enhver art
- Shampoo m.m af hygiejniske årsager
- Varer der lugter kraftigt af røg 
- Varer med hundehår eller andet snavs
- Graverede hundetegn
- Bestillingsvarer
- Manglende originalemballage
- Der er gået over 14 dage fra du modtog varen
 
Køber skal selv afholde udgifterne i forbindelse med at få afviste varer retur til leveringsadressen, såfremt varen afvises af ovenstående grunde.

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til: 
Smartdog ApS
Emil Neckelmanns Vej 5,
5220 Odense SØ

Tilbagebetaling
Vi tilbagebetaler det skyldige beløb til dig, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.
Du afholder selv omkostningerne for returfragten.

Hvis du har opnået rabatter, vis betingelser ikke opfyldes ved returnering, vil disse ligeledes blive modregnet.

Har du betalt din ordre med kreditkort, vil refunderingen tilbagebetales via din tidligere kreditkort transaktion. Varebeløbet krediteres din konto indenfor 2-7 hverdage.

Manglende afhentning ved pakkeshop
Hvis du ikke afhenter din pakke ved en pakkeshop og pakken sendes retur til os, vil du blive pålagt et ekstra forsendelsesgebyr på 39,00 DKK.


Hvad skal jeg sende med tilbage? 
Du skal udfylde og vedlægge vores Returseddel. Du kan evt. finde den Her

Bemærk! At din pakke skal sendes direkte til vores adresse. Vi afhenter ikke pakker på posthuset eller ved pakkeshop.
Vi anbefaler altid, at du sender din pakke retur med GLS. Med GLS får du tracking samt forsikring af din pakke.

Køb en GLS Returlabel HER. Den koster kun fra 39,-.



Ombytning


Hvis du vil bytte til en anden størrelse eller en anden vare skal du udfylde retursedlen, som er vedlagt din pakke.
På retursedlen skal du skrive hvilken str. du ønsker i stedet. 

Har du ikke modtaget en returseddel, kan den udskrives her: Returseddel
Retursedlen sender du sammen med din returordre.

Hvis du ønsker at bytte til en dyrere vare, vil vi bede dig om at overføre det resterende beløb, inden vi afsender din nye vare.

Overfør til:
Reg.: 6840
Konto: 0001453201

*Alternativt kan du bare lave en ny ordre, så får du din nye vare endnu hurtigere (Så beder du naturligvis bare om pengene retur fra din første ordre).

 


Hvis der er noget galt med varen (Reklamation)

Når du handler på Smartdog har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret.
Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. 

Det er Smartdogs vurdering om en vare skal repareres eller ombyttes til en ny.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 
Det er din pligt at angive og på forlangende vise, at manglen var til stede ved leveringen.

Der ydes ikke garanti på engangshundesko, hundefoder, godbidder, gaver og præmier.

Sådan laver du en reklamation
Send en e-mail til kontakt@smartdog.dk med ordrenr., beskrivelse af reklamation og meget gerne billedmateriale.
Det er et krav, at alle reklamationer sendes pr. e-mail, således vi har skriftlig dokumentation.

Derefter skal du returnere varen til vores adresse. *Husk, at udfylde retursedlen med ordrenr., navn, beskrivelse af reklamation mm.

Vi håndterer alle reklamationer indenfor 1-2 hverdage.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere? 
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler at du reklamerer så hurtigt som muligt.
Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi betaler rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis returfragten, som du har betalt for at sende varen tilbage til os.
Samtidig sender vi også din evt. nye vare kvit og frit til nærmeste pakkeshop.


Varen skal sendes til: 
Smartdog ApS
Emil Neckelmanns Vej 5,
5220 Odense SØ
 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på Smartdog.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse


Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Smartdog og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Det er kun den dataansvarlig på Smartdog der har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til Smartdog videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Smartdog har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Smartdog via e-mail: kontakt@smartdog.dk.

Cookies 
På Smartdog anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på Smartdog hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Smartdog.dk

 

Oplysning om klagemuligheder

Hvis du vil klage over en vare købt ved os kan du indgive din klage til: Center for klageløsning i konkurrence- og forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
Du kan klage til center for klageløsning via. www.forbrug.dk.
Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Dette er særlig relevant hvis du er forbruger med bopæl i et andet land i EU.
Klagen kan indgives HER. Ved indgivelse af klage skal du oplyse vores e-mailadresse: kontakt@smartdog.dk


{{amount}}
{{product.Title}}

{{discount | currency_format}}